Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametiühing, hingame korra sügavalt sisse

    Autoettevõtete liidu president ja Go Busi juhatuse liige Enn RandmaaFoto: Erakogu

    Ametiühingu eesmärk ei tohiks olla ettevõtja kõri pigistamine, vaid läbirääkimine ning võimalikult paljusid osapooli rahuldavate lahenduste leidmine, kirjutab autoettevõtete liidu president ja Go Busi juhatuse liige Enn Randmaa.

    Raske on pidada dialoogi, kui üks osapooltest esitab ainult nõudmisi, ent ei aita kaasa lahenduste leidmisele. Kuna pidev palgasurve hakkab pikapeale mõjutama ettevõtte arengut, on kompromisside leidmine ja palga tõstmine ka ettevõtete endi huvides.
    Praegu on bussisektor olukorras, kus transpordiettevõtjad ja ametiühing pole palgakokkuleppes suutnud ühisele meelele jõuda ning see ähvardab halvata seni töös hoitud süsteemi.
    Proovime koos
    Uue palgaleppe tingimusi on autoettevõtete liit ja transpordi- ja teetöötajate ametiühing vaaginud juba eelmisest aastast. Kui ettevõtja otsib võimalusi tingimuste parandamiseks kogu sektoris, siis ametiühing nõuab jäigalt vaid palganumbri tõusu. Sellise mentaliteediga pole võimalik elu muuta üheski organisatsioonis. Kusjuures ettevõtja on ametiühinguga nõus – bussijuhtide palka tuleb tõsta. Proovime siis koos lahenduse leida.
    Vedajad pakkusid, et bussijuhtide miinimumtöötasu tõuseks kolme aastaga 800 eurolt 950 eurole ehk 18%. Tunnitariifi kohta pakkus autoettevõtete liit veelgi paremat kokkulepet – sama ajaga 25%. Eestis pole sektorit, kus palk sellise ajaga nii palju tõuseks.
    Lisaks naudivad bussijuhid 35päevast põhipuhkust, kuigi pole ühtki loogilist põhjendust, miks see peaks nii olema. Ettevõtjate kompromissettepanek: bussijuhid loovutavad esimesel aastal 35st ühe puhkusepäeva, teisel aastal lisaks teise.
    Kolmeaastane kokkulepe kindlustaks iga-aastase palgatõusu ning vähendaks riske, et järgmised riigihanked oleks alapakkumised ettekäändel, et potentsiaalne vedaja polnud arvestanud iga-aastase palgatõusuga. Kahjuks järgnes ettepanekule jällegi resoluutne ja läbimõtlemata “ei”.
    Ettevõtja pingutab
    Transpordiettevõtted on ammu otsinud bussijuhi elukutse kaasajastamiseks lahendusi ning rääkinud riigile dotatsioonide aluseks olevate valemite korrastamise vajadusest. Ettevõtjad näevad tulevikus juhtide kutsestandardite kehtestamist, mis muudaks palgasüsteemi paindlikumaks ja tekitaks rohkem võimalusi parematele juhtidele lisatasu maksta.
    Hingame kõik korra sügavalt sisse, istume taas laua taha ning proovime leida win-win-lahendusi, selle asemel et ähvardada streigiga ning lõpuks sunnitud olukorras kõigile ebasoodsate tingimustega edasi töötada.
    Autor: Enn Randmaa
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.